W celu wspierania rozwoju naszych uczniów w ośrodku prowadzone są zajęcia z wykorzystaniem elementów HORTITERAPII. Taka forma pracy doskonale sprawdza się bowiem we wspomaganiu terapii takich zaburzeń jak: mózgowe porażenie dziecięce i inne choroby neurologiczne i nerwowo-mięśniowe, autyzm, zespół Downa, upośledzenie umysłowe.
Ogrodnicze zajęcia terapeutyczne koncentrują się przede wszystkim na aktywnej pracy z roślinami. „Zielone lekcje” przybrać mogą formę czynną czyli bezpośredni kontakt z roślinami, siew, sadzenie, prace pielęgnacyjne, zbieranie owoców, obserwowanie zmian wegetacyjnych, poznawanie przez dotyk, aktywność fizyczna, kompozycje roślinne w pracy artystycznej… jak również bierną, polegającą na kontemplacyjnym korzystaniu z ogrodu - spacer, przebywaniu w ogrodzie, doznaniach sensorycznych itp.
Umiejętnie dobrany program hortiterapii stymuluje za pomocą roślin ośrodkowy układ nerwowy, pobudza rozwój narządów zmysłu. Dodatkowo zwiększa sprawność i koordynację ruchową, obniża poziom stresu, napięcia i agresji, poprawia samopoczucie, działa relaksująco i odprężająco, podnosi poczucie własnej wartości i pewności siebie, uczy samodzielności, poprawia pamięć, koncentrację i pobudza kreatywność, zwiększa zdolność do szczegółowej obserwacji otoczenia, wywołuje zaciekawienie i rozbudza chęci do działania, buduje wzajemne zaufanie a także pomaga w tworzeniu więzi międzyludzkich.
projekt: artformat.pl wykonanie, system CMS: virtualmedia.pl Odwiedziło nas: gości.