KLIKNIJ, ABY PRZEJŚĆ NA DÓŁ STRONY
Materiały dydaktyczne zamieszczane od góry do dołu, w kolejności chronologicznej
- zaczynając od zamieszczanych na stronie najwcześniej (najstarszych)
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry!
Przesyłam Państwu zbiór materiałów dydaktycznych powstałych w ramach projektu "Przedszkole przyszłości",to propozycje zadań i ćwiczeń dla dzieci z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Zadania kształtują umiejętności grafomotoryczne, podnoszą koncentrację uwagi, rozwijają wyobraźnię przestrzenną oraz percepcję wzrokową oraz słuchową. Jeśli będziecie już bardzo zmęczeni to zachęcam do wspólnej nauki piosenki o nadchodzącej Wiośnie. Życzę owocnej pracy i wspaniałej zabawy!
Pozdrawiam serdecznie!
Dorota Ducka
____________________________________________________________________________________
Poniżej karty pracy
Pozdrawiam
Ewa Markowska
____________________________________________________________________________________
Szanowni Rodzice,
kalendarzowa wiosna przywitała nas piękną, słoneczną pogodą, dlatego w tym tygodniu proponuję, by wspólnie z dziećmi przypomnieć sobie o jej najważniejszych zwiastunach. Zachęcam do obejrzenia dwóch krótkich filmów edukacyjnych:
W załącznikach znajdują się również prezentacje multimedialne z opracowaniem PCS dwóch piosenek o wiośnie oraz tematyczne karty pracy rozwijające percepcję wzrokową, motorykę małą oraz sprawność grafomotoryczną. Zachęcam także do wykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem wacików kosmetycznych i słomek lub makaronu wstążki (wzór na załączonych zdjęciach).
Przypominamy o konkursie plastycznym - KRAJOBRAZ WIOSENNY. Czekamy na zdjęcia prac!
Pozdrawiam,
Joanna Kimbar
____________________________________________________________________________________
Witam wszystkich.
Przesyłam Państwu ciekawy artykuł, który można wykorzystać w domu ze swoimi pociechami podczas kwarantanny.
____________________________________________________________________________________
Drodzy Rodzice,
w załączeniach przesyłamy propozycje kart pracy (o zróżnicowanym poziomie trudności) wspomagające rozwój motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, percepcji wzrokowej oraz umiejętności grafomotorycznych. Zamieszczamy również propozycje zabaw paluszkowych i masażyków relaksacyjnych.
Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej (również konkursowej)!
Życzymy owocnej pracy i udanej zabawy! ;)
Pozdrawiamy serdecznie,
Natalia Kozikowska
Monika Turowicz
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry!
Przesyłamy Państwu kolejne materiały do pracy z dziećmi w domu. Dzisiaj proponujemy przeczytać dzieciom wiersz J. Brzechwy "Wiosenne porządki". Może i Wy posprzątacie dzisiaj w domku? Piosenka Majki Jeżowskiej z pewnością umili Wam czas podczas wiosennych porządków. Podajemy również linki stron do wykonania domowej hodowli szczypiorku lub fasoli. Możecie również pobawić się w detektywów i odszukać w domu przedmioty w kolorze zielonym. Jeśli dziecko potrafi - policzcie przedmioty razem i spróbujcie pogrupować wg kategorii. W załącznikach jest portret Pani Wiosny, który można pomalować lub wykleić i inne propozycje kart pracy.
Zachęcamy do wysyłania zdjęć dzieci oraz zrobienia pracy plastycznej na konkurs. Dołączcie do naszej strony na facebooku: TUTAJ
Do dzieła!
Pozdrawiamy serdecznie,
Marlena Skuza i Agnieszka Stęczniewska
____________________________________________________________________________________
Drodzy Rodzice!
Przesyłam Państwu w załącznikach karty pracy oraz propozycje zadań do wykonania z dzieckiem w domu. Pierwszą propozycją jest wykonanie razem z dzieckiem własnej hodowli roślinki na parapecie( wybór rośliny do posadzenia zostawiam Państwu). Wczoraj do takiej formy spędzania czasu zachęciła Państwa również Pani Marlenka z grupy Pogodziaki!. Jednocześnie proponuję dla swojej roślinki wykonać własną doniczkę, której przykład mogą Państwo zobaczyć w załączniku. Będzie mi bardzo miło oglądać fotorelację z wzrostu roślin oraz przygotowania hodowli. Podczas zakładania hodowli proszę dać możliwość dziecku wykonać ją samodzielnie!(zabawa z ziemią jest bardzo przyjemna!). Kolejną propozycją jest zorganizowanie miejsca do wykonania zabaw ruchowych (ruch to zdrowie!). Zabawy znajdą Państwo w załączniku.
Po ciężkich zabawach ruchowych proponuję zabawę „ Bul, Bul”- nalewamy do miski wodę oraz dodajemy odrobinę mydła, bierzemy słomki do napojów i dmuchamy mocno w wodę . Proszę nalać wodę dla siebie i dziecka i zrobić wyścigi,która piana pierwsza wydostanie się z miski ten wygrywa!(Powodzenia!). Na zakończenie proszę wykonać zaproponowane karty pracy w miarę możliwości, obejrzeć obrazy zwiastujące Wiosnę oraz wspólnie pośpiewać i potańczyć przy piosence ( Maszeruje Wiosna), którą wszystkie przedszkolaki bardzo dobrze znają.
Posłuchaj piosenki: TUTAJ
Pozdrawiam serdecznie i życzę udanej zabawy!
Dorota Ducka
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
Poniżej karty pracy - tematyka muzyczna
Pozdrawiam
Sylwia Domżalska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
na progu nowego tygodnia przypomnimy sobie zawód ogrodnika i najważniejsze atrybuty jego pracy. Proponujemy, by zabawę rozpocząć od obserwacji i pielęgnacji założonych w zeszłym tygodniu domowych hodowli roślin. Czy już zakiełkowały? A może trzeba je podlać?
W załączonych materiałach znajdują się karty pracy, a w nich: ilustracje ogrodnika (w tym kolorowanka) i narzędzi, którymi się posługuje. Dzieci mogą je rozpoznawać, nazywać, dopasowywać do cieni. Kolejne karty zawierają najważniejsze symbole PCS związane z czynnościami i atrybutami pracy ogrodnika - zachęcamy, by dzieci spróbowały samodzielnie wyciąć symbole oraz przykleić je w odpowiednich miejscach na kartach.
W ogrodniczy świat wprowadzić się pomoże nam dziś Skrzat Borówka - zapraszamy do obejrzenia bajki tematycznej:
(ZOBACZ)
Życzymy owocnej pracy i radosnej zabawy!
Pozdrawiamy,
Joanna Kimbar, Zuzanna Śliska
Szanowni Rodzice, Kochane Dzieci!
W tym trudnym czasie nie możemy zapomnieć o osobach, które każdego dnia poświęcają się walce o zdrowie i życie innych ludzi: lekarzach, pielęgniarkach i wszystkich związanych ze służbą zdrowia. Dlatego zachęcamy do przyłączenia się do akcji edukacyjnej KARTKA DLA MEDYKA. Stwórzmy wspólnie z dziećmi kartki/rysunki z podziękowaniami i życzeniami, które opublikujemy na profilu oraz stronie internetowej naszego przedszkola. Niech będzie to wyraz naszej wdzięczności za trud codziennej pracy milionów lekarzy i pielęgniarek. Okażmy swoją solidarność!
https://www.specjalni.pl/2020/03/kartka-dla-medyka-akcja-uczniow-i.html?m=1
Drodzy Rodzice,
Dzisiaj proponujemy kartę pracy zawierającą poznane wczoraj symbole PCS, dotyczące zawodu ogrodnika. Zadaniem dzieci jest nazwanie (bądź wskazanie nazwanych przez rodzica/opiekuna) kolejnych przedmiotów i czynności umieszczonych na symbolach, tym samym przypominając sobie, co robi i co wykorzystuje w swojej pracy ogrodnik. Następnie, należy dopasować atrybuty do czynności, łącząc odpowiednie symbole PCS. Załączamy Państwu również tekst wiersza D. Gellener pt.: „Wiosenne porządki”. Zachęcamy, by przeczytać go wspólnie z dzieckiem, dodatkowo, ilustrując ruchem kolejne wersy. Na zakończenie – wiosenne kwiaty. Na kropkach (na ilustracji) można stemplować palcem zamoczonym w farbie, pokolorować je kredkami/flamastrami, wykleić bibułą/plasteliną/kolorowym papierem – technika dowolna :).
Przypominamy o konkursie „Krajobraz wiosenny”. Na zdjęcia prac czekamy do końca tygodnia – do niedzieli włącznie.
Życzymy owocnej pracy i udanej zabawy!
Pozdrawiamy serdecznie,
Natalia Kozikowska, Monika Turowicz
____________________________________________________________________________________
Szanowni Rodzice!
Podczas rozmów na warsztatach, które odbyły się 18.02.2020r Trudne zachowania dzieci – co robić? Zgłaszali Państwo problemy z agresją Waszych dziecki i nie wiedzą Państwo, co robić?
Problem agresji dziecka chyba każdemu z rodziców spędza sen z powiek! Budzi waszą złość, przerażenie, ale przede wszystkim bezsilność. Zadajecie sobie pytanie: Co z naszego dziecka wyrośnie?! Co robić? Jak reagować?
W związku z tym, że nie możemy się spotkać będę przesyłać artykuły na e-mail , które pomogą wam częściowo lub całkowicie poradzić sobie z napotkanymi trudnościami.
Życzę Państwu dużo cierpliwości, miłości i siły.
Pozdrawiam Ewa Markowska.
Wszelkie wątpliwości, pytania proszę przesyłać na p. dobry-start@wp.pl z dopiskiem w temacie: co robić?
____________________________________________________________________________________
"W kręgu uczuć" - materiały edukacyjne:
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
dziś kontynuujemy tematykę zwiastunów wiosny. Zachęcamy do przeczytania dziecku wiersza, a także wspólnego obejrzenia ilustracji najważniejszych oznak nowej pory roku. Dołączamy również propozycje wykonania pracy plastycznej oraz kilka przepisów na masy sensoplastyczne.
____________________________________________________________________________________
Drodzy Rodzice,
dzisiaj proponujemy zajęcia kulinarne - wykonanie wiosennej kanapki wspólnie z dzieckiem (przykłady w załączeniu). Zachęcamy do wykorzystania własnych pomysłów i uwiecznienia ich na zdjęciach. Przesyłamy również propozycję pracy plastycznej. Zapraszamy do wspólnych zabaw utrwalających orientację w schemacie ciała oraz przestrzeni z wykorzystaniem piosenek i animacji:
Pozdrawiamy serdecznie i życzymy udanej zabawy!
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
zapraszamy do zapoznania się z propozycjami zadań dotyczących tematyki wiosennych porządków. Instrukcje zawarte są w dołączonych plikach.
Życzymy owocnej pracy!
Pozdrawiamy!
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
rozpoczynamy nowy tydzień, a wraz z nim przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Na dobry początek zachęcamy do wysłuchania piosenki „Znaki Wielkanocy” (POSŁUCHAJ).
W załączonych materiałach znajdują się tematyczne karty pracy, rozwijające percepcję wzrokową oraz sprawność manualną i grafomotoryczną.
Życzymy owocnej pracy i zabawy!
____________________________________________________________________________________
Drodzy Rodzice,
w dalszym ciągu zachęcamy do wypełniania naszych propozycji kart pracy, a tym samym wspomagania rozwoju percepcji wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Wasza praca z dzieckiem może stać się również dobrym ćwiczeniem na wskazywanie: za pomocą wyszukiwania i wskazywania paluszkiem (bądź całą dłonią) na ilustracjach/w kartach pracy nazwanych lub opisanych przez Was postaci/przedmiotów/czynności. Odwracając sytuację popracujecie przede wszystkim nad mową czynną i wzbogacaniem zasobu słownictwa dzieci: pokazując określony obrazek i prosząc, by to dziecko spróbowało nazwać, bądź opisać przedstawioną postać/przedmiot/czynność oraz wymienić określone cechy. Zachęcamy do wspólnej, wychodzącej poza schemat zabawy :). W załączonych materiałach znajduje się również wiersz, pozostający w temacie świątecznym, oraz zadanie utrwalające orientację na płaszczyźnie.
Życzymy owocnej pracy i dobrej zabawy!
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
Poniżej przesyłamy Państwu dzisiejsze propozycje zadań. Proponujemy stworzenie pracy plastycznej (pisanki) metodą stemplowania. Wykorzystujemy do tego klamerkę do bielizny oraz pompon/kulkę z gazety lub papieru (wzór w załączeniu). Pracę umili piosenka: „Hopla, hopla" Śpiewające Brzdące. Zachęcamy do odsłuchania audiobooku „Chata w lesie” na kanale „Bajkowisko" (POSŁUCHAJ). W załączniku dostępne są również teksty zabaw paluszkowych, które nie tylko niosą ze sobą wiele pozytywnych odczuć, ale pogłębiają więź emocjonalną, uczą podstaw komunikowania się oraz pomagają się zrelaksować i skoncentrować na konkretnej czynności. Zachęcamy także do skorzystania z przepisów na masy plastyczne.
Życzymy udanego dnia!
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
poniżej przsyłam Państwu karty pracy.
Pozdrawiam
Sylwia Domżalska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
wielkimi krokami zbliżamy się do Świąt Wielkanocnych. Mamy nadzieję, że wśród licznych przygotowań znajdzie się także chwila na skorzystanie z naszych propozycji prac i zabaw z dzieckiem w domu. W załączeniu zawarte zostały tematyczne karty pracy rozwijające percepcję wzrokową, sprawność manualną oraz umiejętność dopasowywania (również ze względu na dwie cechy). Zachęcamy do stworzenia wizerunków zajączków wielkanocnych z odcisku dłoni (wzór na dołączonej ilustracji). Zabawę plastyczną niech umili piosenka: „Zając” (POSŁUCHAJ).
Życzymy zarówno owocnej pracy, jak i radosnych przygotowań do Świąt Wielkanocnych!
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry
Mam nadzieję, że przed samymi Świętami znajdziecie Państwo czas i skorzystacie z Naszych propozycji zadań, które znajdują się w załączonych materiałach. Wszystkie zachowane są w tematyce Wielkanocnej, więc może pozwoli to dodatkowo umocnić przedświąteczną atmosferę. Na początku jako ćwiczenia motoryki dużej i percepcji słuchowej proponujemy piosenkę "Wełniany baranek" do przesłuchania i zainscenizowania, tekst i muzykę znajdziecie Państwo w załącznikach ."Bajeczka Wielkanocna"- pozwoli przypomnieć niektóre symbole wielkanocne, rozwijać uwagę i koncentrację. Praca plastyczna "Baranek"- wypełnienie konturu baranka metodą stemplową z wykorzystaniem rolki po papierze toaletowym i czarnej farby, będzie dobrym ćwiczeniem na motorykę małą , a na koniec zabawa z prawami fizyki wystarczy jajko i plastikowa butelka. Dobrej zabawy.
Korzystając z okazji chciałam życzyć Państwu radosnych, spokojnych i przede wszystkim zdrowych Świąt Wielkanocnych.
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry!
Przesyłam nowy temat programu – „W kręgu uczuć” - Magiczne słowo przepraszam.
Z pozdrowieniami Ewa Markowska.
____________________________________________________________________________________
Wracamy po Świętach, dzień dobry!
W nowym tygodniu rozpoczynamy temat „Na wiosennej łące”. Dzisiaj przyjrzymy się motylom. Proponujemy rozpocząć od obejrzenia krótkiej bajki przedstawiającej przemianę gąsienicy w pięknego motyla (bajka pt.: „Motyl” - ZOBACZ. Po chwili relaksu, zapraszamy do zabawy zręcznościowej. Należy przygotować: łapkę na muchy, taśmę klejącą (dwustronną) oraz szablony kilku kwiatków i motyla. W załączeniu znajdują się ilustracje gotowe do druku – wersja czarno-biała idealna do pokolorowania (zachęcamy również do samodzielnego rysowania). Do łapki należy przykleić obrazek przedstawiający motyla, natomiast od spodu – dwustronną taśmę. Kwiatki rozkładamy na stole/podłodze, a zadaniem dziecka jest złapanie ich za pomocą łapki na muchy. Trudniejsza wersja zabawy zakłada rozmieszczenie kwiatów na większej powierzchni.
Zapraszamy również do wykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem: chusteczki higienicznej, klamerki do bielizny i drucika kreatywnego. Skrzydła motyla, czyli chusteczkę, można ozdobić delikatnie rozcierając wiórki z temperowanych kredek lub przyklejając drobne elementy z kolorowego papieru/pianki kreatywnej, itp. W załączeniu znajduje się zdjęcie gotowego motyla. Pracę może umilić piosenka pt.: „Przyjaciel motyl”- POSŁUCHAJ. Chętnych zapraszamy do wypełnienia kart pracy oraz zabaw paluszkowych.
Pięknego dnia!
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry!
Dzisiaj przyjrzymy się pszczołom, kolejnym owadom, które możemy spotkać na wiosennej łące. By dowiedzieć się, gdzie mieszkają,jak żyją i pracują, zapraszamy do wspólnego obejrzenia filmu pt.: „Z kamerą u pszczół”- ZOBACZ.
Po seansie zapraszamy do wykonania pracy plastycznej (w załączeniu znajduje się kilka inspiracji). Wykonanie zadania umili jedna z ulubionych piosenek przedszkolaków: „Pszczółka Maja - Taniec Mai”- POSŁUCHAJ. Zachęcamy dzieci do przypomnienia i odtworzenia układu tanecznego prezentowanego przez bohaterkę teledysku.
W załączeniu znajdują się również: gra memory oraz kilka propozycji kart pracy usprawniających motorykę małą, kształtujących pamięć i zdolność skupienia uwagi.
Mamy nadzieję, że nasze przedszkolaki wykonują zadania domowe równie pracowicie jak pszczoły. Zapraszamy do dzielenia się rezultatami swoich działań w postaci fotorelacji.
Życzymy Wam miłego dnia!
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
dzisiaj zachęcamy do zabaw na łące w towarzystwie Pani Biedronki. Rozpoczynamy od porannej gimnastyki przy piosence: (POSŁUCHAJ). Następnie proponujemy wykonanie pracy plastycznej zgodnie z pomysłami zawartymi w załączeniu bądź według własnej interpretacji twórczej. TUTAJ znajdą Państwo inspirację w postaci wierszyka z instrukcją rysowania biedronki. Dodatkowo przesyłamy propozycje zabaw interaktywnych, które umożliwią dziecku zapoznanie się z literkami i cyferkami:
Zachęcamy do wspólnej zabawy muzyczno-ruchowej rozwijającej umiejętność reagowania na umowne sygnały (instrukcja w załączeniu). Dołączamy również wierszowane zagadki.
Życzymy dobrej zabawy!
____________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym wysyłam karty pracy o różnym poziomie trudności utrwalającym nazewnictwo instrumentów oraz wartości rytmiczne nut. Proszę, abyście wraz z dzieckiem wybrali dwie dowolne karty i je wykonali.
Zapraszam również do odwiedzenia facebooka i stron internetowych, gdzie znajdziecie Państwo zabawę z tradycyjnym marokańskim utworem "A ram sam sam" oraz kenijską piosenkę "Jambo Bwana".
Serdecznie pozdrawiam,
Sylwia Domżalska
____________________________________________________________________________________
Witam serdecznie.
Zachęcam do wspólnej zabawy z emocjami. Dziś tematem naszych działań jest drażliwość zarówno dzieci jak i dorosłych.
Temat: Nie drażnij mnie.
Zapraszam do prac plastycznych, wierszyka i dobrej zabawy.
Z pozdrowieniami i życzeniami zdrowia
Ewa Markowska
____________________________________________________________________________________
Szanowni Rodzice,
czas spędzany w domu nie musi być okresem bezowocnym. Jest to szansa na wzmocnienie więzi z dzieckiem, wspólną zabawę i naukę w najbliższym środowisku. Zadania, które przesyłamy Państwu drogą mailową nie muszą i nie powinny być podstawową aktywnością dziecka w domu. Istotne jest stwarzanie naturalnych sytuacji, umożliwiających rozwój choćby najmniejszych umiejętności. Warto zachęcać i angażować dziecko, na miarę jego możliwości, do codziennych prac domowych, a przy tym chwalić każdy najdrobniejszy postęp. Pozytywne wzmocnienie w postaci pochwały słownej, uśmiechu, przytulenia, wspólnej zabawy, buduje i wzmacnia świadomość własnych możliwości i zasobów, a także daje dziecku poczucie bezpieczeństwa i sprawstwa.
W tej nietypowej sytuacji, w której wszyscy się znaleźliśmy, staramy się wypełniać swoje zadania w formie pracy zdalnej. Jesteśmy do Państwa dyspozycji, otwarci na współpracę i wsparcie. Przesyłane przez nas propozycje zadań i zabaw mają na celu zainspirowanie do działań przyczyniających się do rozwoju rozmaitych umiejętności dzieci. Zachęcamy do wykorzystywania ich zgodnie z własną intuicją, adekwatnie do potrzeb i możliwości Państwa dziecka.
Dziś proponujemy zapoznać się z kolejnym mieszkańcem łąki - ślimakiem. W załączeniu przedstawiamy instrukcję dotyczącą tematu.
Życzymy wesołej zabawy!
____________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym proponuję zabawę z piosenką "Ko ko ko", gdzie poćwiczymy aparat artykulacji i utrwalimy gesty systemu językowego Makaton - kura, kurczak. Zapraszam również do aktywnego słuchania muzyki z utworem M. Oldfielda. Te zabawy znajdziecie Państwo na stronie internetowej oraz facebooku OREW i NPS Dobry Start.
Zachęcam również do podjęcia próby i zagrania w gry oferowane przez stronę internetową rekomendowaną przez Ministerstwo Edukacji - Muzykoteka Szkolna.
Serdecznie pozdrawiam,
Sylwia Domżalska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
w tym tygodniu zapraszamy nasze przedszkolaki do podróży w kosmos!
Postaramy się w możliwie przystępny sposób przybliżyć dzieciom tę trudną, aczkolwiek niezwykle ciekawą tematykę. Zachęcamy do skorzystania z propozycji zabaw i doświadczeń.
Na dobry początek przypomnimy piosenkę „W Układzie Słonecznym”, która przedstawia najważniejsze informacje o planetach w atrakcyjnej dla przedszkolaków formie (POSŁUCHAJ). Warto zwrócić uwagę dzieci na nazwę naszej planety – Ziemi, której święto obchodzimy w najbliższą środę, 22 kwietnia. Będzie to również doskonała okazja do poruszenia tematu następstwa dnia i nocy, co umożliwi opowiadanie Urszuli Piotrowskiej „Po nocy dzień, a po dniu – noc” (plik PDF „Opowiadanie”). Jako ciekawostkę polecamy obejrzenie krótkiego filmiku edukacyjnego - „Dzień i noc na planecie Ziemia” (ZOBACZ).
Dołączamy propozycje dwóch prac i zabaw plastycznych (wzory wykonania na załączonych ilustracjach):
Zachęcamy także do skorzystania z tematycznych kart pracy.
Życzymy udanego tygodnia, owocnej pracy i zabawy!
____________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
dzisiaj zapraszam do zabawy z trzema filmami, które znajdziecie Państwo na stronie internetowej i facebooku OREW oraz NPS Dobry Start.
Pierwszy skierowany jest do dzieci z Wczesnego Wspomagania Rozwoju, ale myślę, że chętnie każdy pośpiewa piosenki "Idziemy do zoo" oraz "Biegniemy do zoo". W filmie pokazuję gesty systemu językowego Makaton: małpa, papuga, słoń, hipopotam, żyrafa, lew i foka. Zachęcam do narysowania zwierzątka marzeń i wysłania pracy do mnie lub wstawienia w komentarzu na faceboku pod filmem.
Drugi z filmów utrwala zasady poruszania się z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej. Od dłuższego czasu przebywamy w domach, dlatego warto przypomnieć kolory świateł.
Trzeci film skierowany jest głównie do przedszkolaków, ale wiem, że i w OREW, jest wiele osób, które chętnie słuchają i śpiewają piosenkę "Przedszkole drugi dom".
P.S. Ja zmieniam zawsze tekst z "przedszkole drugim domem jest" na "orew drugim domem jest".
Dodatkowo wysyłam kolorowankę oraz kartę pracy dla grupy Starszaki oraz klas I-VIII i SPDP.
Serdecznie pozdrawiam,
Sylwia Domżalska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
dzisiaj skupimy się na naszej planecie – Ziemi. Zanim przejdziemy do pracy, proponujemy krótką rozgrzewkę przy dobrze znanej i lubianej przez dzieci piosence pt.: „Jarzynowa gimnastyka” (POSŁUCHAJ). Zachęcamy (w miarę możliwości) do wykonywania ćwiczeń prezentowanych w teledysku, a poza nimi – wszelkie ruchy dozwolone! ;)
Rozpoczęcie dzisiejszego tematu umożliwią przygotowane zagadki. Możecie Państwo wykorzystać je do krótkiego, rodzinnego quizu, nauki nowych symboli PCS lub potraktować, jako kilka wierszyków, które warto przeczytać wspólnie z dzieckiem, jednocześnie wskazując właściwą dla treści ilustrację. Kolejnym etapem może być wykonanie pracy plastycznej – kuli ziemskiej. Kreatywne zabawy z samodzielnym tworzeniem materiałów plastycznych niezwykle pobudzają dziecięcą wrażliwość i twórczość artystyczną. Proponujemy, by przygotować puchnące farby – przepis znajduje się w załączeniu. Dodatkowym pomysłem na podjęcie wspólnej aktywności będzie wykonanie doświadczenia z wykorzystaniem składników spożywczych (instrukcja przygotowania domowego wulkanu również w załączeniu). Zalecamy, by odpowiednio przygotować i zabezpieczyć miejsce zabawy.
Przesyłamy także autorskie karty pracy, o zróżnicowanym stopniu trudności. To kolejna okazja do ćwiczeń motoryki małej, percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, a także rozwijania umiejętności matematycznych.
Życzymy owocnej pracy i udanej zabawy!
____________________________________________________________________________________
w dniu dzisiejszym zapraszam Wasze dzieci do zabawy z filmami znajdującymi się na facebooku i stronie internetowej placówek.
Pierwszy, to piosenka "Mam fryzurę na cebulę" do którego proponuję zabawę rozwijającą prawidłowy tor oddechowy. Pomalujmy "oddechem" szaloną fryzurę.
Drugi, to piosenki o kundelkach. Po śpiewaniu i wspólnej zabawie zachęcam do wstawiania w komentarzu zdjęć Waszych dzieci z ich pieskami.
Serdecznie pozdrawiam!
Sylwia Domżalska
____________________________________________________________________________________
Witam ponownie W kręgu uczuć.
Dziś przypomnimy sobie o emocji, która pojawia się niespodziewanie i przybiera różne formy - Złość.
W scenariuszu znajdziecie krótką bajkę o królu Sambulo, zabawy ortofoniczne, zabawę dramową - wyrzuć z siebie złość oraz zabawę przy piosence „Echo”. Dodatkowo znajdziecie sposób na lepsze samopoczucie, malowanie farbą złości. Na pożegnanie piosenka Śpiewające Brzdące - Hyc, Tup, Klap - Piosenki dla dzieci. (POSŁUCHAJ).
Wykorzystajcie wcześniej wysłane karty - Emocje.
Bawcie się dobrze!
Ewa Markowska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
Ziemia to nasz jedyny, niezastąpiony dom. Każdego roku, 22 kwietnia, obchodzimy jej święto - Dzień Ziemi. Przypominamy, jak należy o nią dbać oraz zwracamy większą uwagę na problematykę zagrożeń środowiska. Przygotowałyśmy kilka propozycji zadań związanych z tym tematem. Rozpoczniemy od zabawy w segregowanie śmieci. Należy przygotować trzy kartony lub wydzielić trzy miejsca (np. kładąc na podłodze kartki) w kolorach: żółty, niebieski i zielony. Dodatkowo potrzebujemy po kilka przedmiotów wykonanych z: plastiku (plastikowe butelki, opakowania po jogurcie/margarynie, nakrętki, woreczki/reklamówki foliowe), papieru (kartki, chusteczki higieniczne, papier toaletowy) oraz szkła (słoiki, butelki, szklanki). Zadaniem dziecka jest umieszczenie przygotowanych przedmiotów we właściwych miejscach: (makulatura - niebieski, plastik - żółty, szkło – zielony). Rodzic może ułatwić zabawę kładąc pierwszy element w każde z wyznaczonych stanowisk/pojemników. Dzięki temu dziecko będzie mogło umieszczać kolejne przedmioty na zasadzie dopasowywania. Stanie się to doskonałą okazją do rozwijania umiejętności kategoryzowania. Zabawa może posłużyć także do ćwiczeń matematycznych: przeliczenia elementów, porównywania ich liczebności oraz rozwijania rozumienia pojęć, tj.: dużo, mało, więcej, mniej, tyle samo.
Zachęcamy do wspólnego wysłuchania piosenki – „Ziemia, wyspa zielona” (POSŁUCHAJ).
Proponujemy wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem materiałów recyklingowych (propozycje w załączeniu).
Życzymy udanej zabawy i miłego dnia!
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
dzisiaj zachęcamy dzieci do zabaw w towarzystwie „zielonych ufoludków”. Rozpoczniemy od aktywności ruchowej – „Podróż po planetach” (ZOBACZ). Następnie ruszymy w „Kosmiczną wyprawę”, dzięki której dzieci będą mogły rozwijać orientację w schemacie ciała oraz umiejętność naśladowania dźwięków mowy (instrukcja zabawy w załączeniu). Zachęcamy do wykonania prac plastycznych według propozycji zawartych w plikach PDF. Dołączamy również tematyczne karty pracy. Po wykonaniu zadań chętnych zapraszamy do wykonania masażu relaksującego (opis w załączeniu).
Życzymy udanej zabawy!
____________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym zapraszam na filmy. Na stronie internetowej i facebooku NPS Dobry Start znajdują się piosenki "Ogórek" oraz "Zła pogoda" (z elementami Metody Dobrego Startu). Na stronie internetowej i facebooku OREW zabawa w pociąg oraz piosenka harcerska.
W załączniku wysyłam karty pracy dla chętnych. Zachęcam do spróbowania taktowania. Pobawcie się w dyrygenta.
W związku, że zbliżają się historyczne święta ważne dla Polaków. Wysyłam Prezentację Power Point z opracowanymi przeze mnie symbolami PCS oraz oryginalną piosenką "Jestem Polakiem". Prezentacja powinna działać z muzyką, ale w razie problemów technicznych dodaję plik mp3.
Wysyłam również "Pierwszą książeczkę młodego patrioty", z wierszami "Katechizm polskiego dziecka" oraz "Barwy ojczyste", którą opracowałam w związku z 100 rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości. Państwa dzieci bardzo dobrze znają te PCS z moich zajęć. Przeniosłam książeczki do prezentacji Power Point i to Państwu pozostawiam wybór, czy ktoś chce wydrukować sobie wersję pdf, czy czytać i śpiewać z prezentacją.
Serdecznie pozdrawiam,
Sylwia Domżalska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od wierszyka z naśladowaniem ruchów i gestów:
Klasnę w ręce i nic więcej – klaskanie w dłonie
Wznoszę nogę nad podłogę – wymachiwanie jedną nogą
Potem drugą wznoszę nogę - wymachiwanie drugą nogą
Mały wydech, potem wdech - przysiad, powrót
Witam ciebie: cześć, cześć, cześć! - podawanie ręki na powitanie domownikom znajdującym się obok
Podsumowując tematykę „Na Ziemi i w Kosmosie”, zachęcamy do przeczytania wiersza D. Góry (treść wiesza w załączeniu), utrwalającego znajomość planet Układu Słonecznego.
Proponujemy wykonanie doświadczenia, demonstrującego lot rakiety oraz zabawę sensoryczną z wykorzystaniem kolorowej piany (opis w załączeniu).
Przesyłamy pomysły na wykonanie dwóch prac plastycznych z wykorzystaniem rolek po papierze toaletowym: „Lornetka” (ZOBACZ) oraz „Rakieta” (wzór w załączeniu). Na zakończenie zachęcamy do zabawy paluszkowej: „Obrazki kosmiczne” (instrukcja w pliku PDF).
Pozdrawiamy!
____________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
zapraszam do wspólnego śpiewania i czytania z wykorzystaniem symboli PCS. Wczoraj otrzymaliście ode mnie Państwo książeczki oraz prezentacje PowerPoint do utworów o charakterze patriotycznym. Piosenkę oraz jeden z wierszy znajdziecie Państwo na stronach OREW.
W związku ze zbliżającym się świętami państwowymi, wysyłam dzisiaj w załączniku Hymn Polski, który opracowałam przy wykorzystaniu symboli PCS i zasobów internetu. Państwa dzieci znają te symbole, ponieważ wykorzystywałam je podczas swoich zajęć oraz uroczystości patriotycznych w placówkach. Zachęcam do przypomnienia sobie tekstu i melodii utworu. Link do Hymnu Polski - TUTAJ
Po wspólnym śpiewaniu zachęcam do zabawy z quizem do nauki Mazurka Dąbrowskiego przygotowanym przez Instytut Pamięci Narodowej (ZOBACZ)
Zapraszam również do zabawy z piosenkami dla Babci i Dziadka, które odnajdziecie Państwo na stronach NPS Dobry Start. Państwa dzieci również bardzo dobrze je znają i chętnie przy nich się bawią. Zachęcam do nagrania filmu z piosenkami i wysłania do Babci i Dziadka.
Serdecznie pozdrawiam,
Sylwia Domżalska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
w związku ze zbliżającymi się obchodami Święta Konstytucji 3 maja, rozpoczynamy tygodniową lekcję patriotyzmu. Zachęcamy do obejrzenia filmu edukacyjnego pt.: „Polskie symbole narodowe – Polak mały”, utrwalającego wiedzę na temat symboli narodowych (ZOBACZ).W załączeniu znajduje się karta pracy przedstawiająca symboliczną mapę kraju w postaci puzzli. Zadaniem dziecka jest wycięcie elementów po linii, a następnie przyklejenie ich w odpowiednich miejscach na zasadzie dopasowywania. Proponujemy pracę plastyczną – zamalowywanie konturu mapy Polski z wykorzystaniem metody stemplowania gąbką (wzór kolorystyczny oraz szablon mapy na dołączonych ilustracjach). Zachęcamy, by wykorzystać kontur Polski do ćwiczenia manualnego (obrysowywanie palcem po śladzie).
Życzymy miłego dnia i owocnej pracy!
Pozdrawiamy,
Joanna Kimbar, Zuzanna Śliska
____________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
zapraszam dzisiaj do zabawy z trzema filmami. Każdy z nich porusza inną tematykę. W OREW znajdziecie Państwo dwa zawierające:
W przedszkolu znajduje się natomiast film z tańcami ludowymi, którymi chciałabym nawiązać do tygodnia, w którym dominuje tematyka patriotyzmu.
Zachęcam również do posłuchania piosenek polecanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej:
Polecam również film przygotowany przez Instytut Pamięci Narodowej o polskich symbolach narodowych - ZOBACZ
Sylwia Domżalska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
dziś przypomnimy sobie pierwszy z symboli narodowych – godło Polski. Zachęcamy do obejrzenia, wraz z dzieckiem, ilustracji przedstawiającej Orła Białego oraz wskazania charakterystycznych elementów godła (biały orzeł w złotej koronie na czerwonym tle).
Niech to zadanie stanie się inspiracją do wykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem rolek po papierze, odcisków dłoni i stóp (pomysły znajdują się na załączonych ilustracjach). Pracę twórczą umili dobrze znana dzieciom piosenka – „Jesteśmy Polką i Polakiem” (POSŁUCHAJ).
Przesyłamy również tematyczną kartę pracy, w której zadaniem jest połączenie w pary symboli PCS przedstawiających kontur Polski, godło i flagę.
Życzymy owocnej pracy i udanej zabawy!
Pozdrawiamy,
Natalia Kozikowska, Monika Turowicz
____________________________________________________________________________________
Jak okazać , że kogoś lubię?
____________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
dzisiaj zachęcam do posłuchania dwóch utworów wzbogacony o zapis symbolami PCS. Pierwszy szczególnie związany jest ze Świętem Uchwalenia Konstytucji Trzeciego: "Witaj Majowa Jutrzenko" - POSŁUCHAJ oraz drugiego: "Piosenka Młodego. Patrioty" - POSŁUCHAJ.
Dodaję również Kodeks Młodych Patriotów PCS oraz filmik - ZOBACZ - a w załączniku karty pracy dla chętnych.
Zapraszam do wspólnego muzykowania na stronie internetowej i facebooku placówek, gdzie znajdziecie Państwo "Domową piosenkę" i "Cukierki, cukierki".
Serdecznie pozdrawiam,
Sylwia Domżalska
Szanowni Państwo,
dzisiaj zapraszam do obejrzenia narodowych tańców polskich:
Zapraszam również do zabawy z filmami, na których znajdziecie dzisiaj Państwo piosenki Pankracego oraz propozycje utworów na majówkę. Filmy tradycyjnie znajdują się na stronach placówek.
Serdeczne pozdrawiam,
Sylwia Domżalska
Szanowni Państwo,
dzisiejsze filmy umieszczone na stronach placówek nawiązują do zbliżających się świąt państwowych.
Na facebooku OREW znajdziecie Państwo utwory ściśle związane ze zbliżającymi się Dniem Flagi oraz Świętem Uchwalenia Konstytucji Trzeciego Maja. Powtarzam tam również nasz Kodeks Młodych Patriotów, który stworzony został wraz z uczniami OREW, w ramach projektu Szkoła Młodych Patriotów.
Na facebooku przedszkola znajdziecie Państwo piosenki żołnierskie związane z przełomem XIX i XX wieku i chętnie śpiewane przez żołnierzy, jak również wszystkie dzieci. Do tych piosenek przesyłam prezentacje PowerPoint z symbolami PCS, które Państwa dzieci znają z moich zajęć.
W załączniku dodaję również kolorowankę i labirynt oraz karty z podstawowymi wiadomościami o Polsce.
Serdecznie pozdrawiam,
Sylwia Domżalska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry.
W tym tygodniu zajmiemy się zwierzętami, które mieszkają na wsi. Na początek zachęcamy do odsłuchania piosenki "Dziadek fajną farmę miał - Śpiewanki" - POSŁUCHAJ . Kolejnym zadaniem jest rozwiązanie zagadek o wiejskich zwierzętach. Zachęcamy do wykonania kart pracy, które są w załącznikach: odnajdywanie różnic między obrazkami oraz dopasowanie obrazka do cienia. Dzięki tym ćwiczeniom ćwiczymy spostrzegawczość oraz percepcję wzrokową. Możecie również skorzystać z przepisu na obiadową ciastolinę, a na koniec zrelaksować się przy masażyku paluszkowym.
Życzę Wam udanej zabawy!
Marlena Skuza, Agnieszka Uszczewska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry!
Rozpoczynamy nowy tydzień, a wraz z nim temat „Na wiejskim podwórku”. Proponujemy, by wspólnie z dzieckiem przyjrzeć się załączonej ilustracji – możecie ją wykorzystać nie tylko do nazywania i wskazywania znanych już zwierzątek, ale również zabawy w naśladowanie wydawanych przez nie dźwięków. Następnie zapraszamy do zabawy przy piosence „Jadę traktorem” (POSŁUCHAJ) oraz wykonania tematycznej pracy plastycznej – nasze dwa pomysły znajdują się w załączeniu. By dokładniej sobie przypomnieć, co się dzieje na wiejskim podwórku, proponujemy kolejną piosenkę, dobrze znaną i lubianą przez nasze przedszkolaki „Dziadek fajną farmę miał” (POSŁUCHAJ). Podsumowanie stanowi karta pracy – zadaniem dziecka jest wycięcie i przyklejenie zwierzątek we właściwe miejsca na wiejskim podwórku.
Życzymy owocnej pracy i udanej zabawy!
Pozdrawiamy serdecznie,
Joanna Kimbar, Zuzanna Śliska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry!
Zapraszamy na wycieczkę po wiejskim podwórku – dzisiaj naszym przewodnikiem będzie… KROWA! Na początku przypomnimy sobie charakterystyczne cechy wyglądu tego zwierzęcia, w czym pomoże załączona ilustracja. Zachęcamy do zabawy naśladowczej z wykorzystaniem wiersza P. Siewiery-Kozłowskiej oraz utrwalenia wraz z dzieckiem odgłosów wydawanych przez krowę. Proponujemy wykonanie prac plastycznych według załączonych pomysłów. Można w tym celu wykorzystać odcisk stopy lub metodę stemplowania palcem na szablonie (wizerunek krowy zamieszczony w pliku PDF). Powrócimy również do lubianej przez dzieci piosenki „Krówka Muuwka” - POSŁUCHAJ . Dołączamy tematyczną kartę pracy, w której zadaniem jest wycięcie, dopasowanie i przyklejenie symboli PCS zwierząt z wiejskiego podwórka do odpowiadających im ilustracji.
Życzymy owocnej pracy i udanej zabawy!
Pozdrawiamy,
Natalia Kozikowska, Monika Turowicz
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry!
Dzisia dowiemy się jakie korzyści niesie ze sobą hodowla zwierząt wiejskich. Na początek obejrzyjcie sobie film edukacyjny „Skąd się bierze mleko?” znajdujący się na stronie youtube.com. Następnie możecie pobawić się w grę matematyczną „Mierzenie objętości mleka” dzięki której kształtujemy rozumienie pomiaru objętości oraz porównywanie objętości: mniej, więcej, tyle samo. W załącznikach znajduje się karta pracy, na której musicie połączyć produkty ze zwierzętami, dzięki którym je otrzymujemy. Zachęcamy do zagrania w memory, za pomocą gry utrwalicie sobie nowo poznane PCS. Dodatkowym pomysłem może być wykonanie pracy plastycznej (pomysły znajdziecie w załącznikach). Piosenka Krówka mu – Śpiewające brzdące może Państwu umilić czas podczas dzisiejszej pracy - POSŁUCHAJ
Życzymy miłego dnia!
Marlena Skuza, Agnieszka Uszczewska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry!
Dzisiaj skupimy się na zwierzętach dużych i małych. Proponujemy rozpocząć dzień poranną gimnastyką. Wykonujemy kilka poleceń: podnieście ręce do góry, teraz opuście do podłogi, zróbcie trzy kroki do przodu, potem dwa do tyłu itp. Dotknijcie: prawą ręką czoła, lewą dłonią kolano itp.
Następnie proponujemy przeczytać wiersz „Na podwórku koło bramy” Hanny Łochowskiej. Porozmawiajcie o jego treści: Jakie mamy spotkały się na podwórku? Jak nazywa się dziecko krowy / owcy / świni / kobyły?
Proponujemy również utrwalenie zdobytej wiedzy poprzez wypełnienie karty pracy ( propozycja w załączeniu poniżej) oraz kilku ćwiczeń grafomotorycznych. Po zakończeniu pracy proponujemy odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej.
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry!
Zgodnie z obietnicą – kontynuujemy naszą wycieczkę po wiejskiej zagrodzie. Nie mogłaby się obyć bez najlepszego przyjaciela człowieka, jakim jest… PIES!
W załączeniu znajduje się ilustracja oraz odpowiadający jej symbol PCS. Zachęcamy do wskazywania charakterystycznych cech wyglądu oraz naśladowania wydawanych przez niego odgłosów. Zapraszamy do zabawy manualnej (materiały w pliku PDF). Należy przykleić ilustrację na tekturę (np. okładkę z bloku), a następnie wyciąć otwór w miejscu pyszczka wraz z szablonami kości. Zadaniem dziecka jest „nakarmienie” psa.
Przesyłamy również pomysły na wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem starych gazet (wzory oraz szablon psa w załączeniu). Proponujemy zabawę paluszkową do wiersza (treść i opis w pliku PDF). Dołączamy tematyczne karty pracy, z różnym stopniem trudności do wyboru. Dzięki nim dziecko może rozwijać umiejętność szeregowania od największego do najmniejszego.
Życzymy owocnej pracy i miłej zabawy!
Pozdrawiamy,
Natalia Kozikowska, Monika Turowicz
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
trudno wyobrazić sobie wiejskie podwórko bez… KOTA!
Tradycyjnie zachęcamy do przyjrzenia się ilustracji, odpowiadającemu jej symbolowi PCS, wskazywania charakterystycznych cech wyglądu oraz naśladowania odgłosów przez niego wydawanych. Zapraszamy do ciekawej zabawy badawczej z wykorzystaniem mleka, farb oraz płynu do naczyń. Instrukcja znajduje się TUTAJ
Proponujemy wykonanie pracy plastycznej, do której niezbędny będzie widelec lub słomka (wzór wykonania w załączeniu). Zadanie umili piosenka „Kot” - POSŁUCHAJ
Dołączamy tematyczną kartę pracy, w której zadaniem dziecka jest wyklejenie kłębków wełny odpowiednimi kolorami plasteliny lub bibuły.
Życzymy udanej pracy i zabawy!
Pozdrawiamy,
Natalia Kozikowska, Monika Turowicz
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry!
Dzisiaj zachęcamy do rozpoczęcia dnia gimnastyką buzi i języka ( propozycja w załączeniu poniżej) .Następnie proponujemy zająć wygodne miejsce na kanapie i wysłuchać bajki czytanej przez rodzica ( tekst w załączeniu poniżej). Poznacie pewnego kota, a co to za kot?. Dowiecie się, uważnie słuchając bajki. Po wysłuchaniu bajki zachęcam do wykonania kart pracy z dzisiejszym bohaterem.
Miłego dnia!
Marlena Skuza, Agnieszka Uszczewska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry!
Dzisiaj poznacie kolejnego bohatera, a w sumie to bohaterkę, kto to jest?. To pewna dziewczynka ,która mamy nie słuchała ( tekst w załączeniu poniżej). Po wysłuchaniu bajki proponujemy wykonanie pracy plastycznej( propozycja w załączeniu poniżej). Następnie zachęcamy do zabawy z gazetą (propozycja w załączeniu poniżej). Na zakończenie proponujemy wykonanie kart pracy, dzięki którym usprawnimy motorykę małą.
Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia!
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry!
Dzisiaj rozpoczniemy dzień od zabaw oddechowych ( propozycja w załączeniu poniżej). Następnie zachęcamy do wykonania własnej zakładki do książki ( propozycje w załączeniu poniżej). Kolejną propozycją jest wysłuchanie bajki „ Kopciuszek”( tekst w załączeniu poniżej) oraz wykonanie kart pracy.
Pozdrawiamy serdecznie życzymy miłego weekendu!
Marlena Skuza, Agnieszka Uszczewska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
w nowym tygodniu tematem przewodnim będą…POJAZDY!
Na początek zapraszamy do obejrzenia autorskiej książeczki interaktywnej w postaci filmiku, która przedstawia najbardziej znane środki lokomocji (plik do pobrania dostępny na dysku Google).
Szczególną uwagę poświęcimy dziś samochodom. W załączeniu znajduje się ilustracja auta wraz z odpowiadającym mu symbolem PCS. Zachęcamy do wskazywania charakterystycznych cech wyglądu pojazdu oraz prób naśladowania jego dźwięków.
Proponujemy zabawę plastyczną na podstawie rymowanki: TUTAJ.
Przesyłamy pomysły na wykonanie przestrzennych prac plastycznych z wykorzystaniem rolek po papierze toaletowym, tektury, bibuły i plastikowych nakrętek.
W pliku PDF znajduje się również propozycja tematycznej zabawy paluszkowej.
Dołączamy karty pracy (o dwóch stopniach trudności), w których zadaniem dziecka jest połączenie lub wycięcie i dopasowanie pojazdów do odpowiadających im kolorów.
Życzymy owocnej pracy i udanej zabawy!
Pozdrawiamy,
Joanna Kimbar, Zuzanna Śliska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od obejrzenia filmiku edukacyjnego „Co pływa, co lata, co jeździ?” (TUTAJ).
Skupimy się na jednym z ulubionych pojazdów dzieci, jakim jest autobus. W załączeniu znajduje się ilustracja wraz z odpowiadającym mu symbolem PCS. Zachęcamy do wskazywania charakterystycznych cech wyglądu pojazdu oraz prób naśladowania jego dźwięków. Przypomnimy sobie piosenkę „Koła autobusu kręcą się” (TUTAJ).
W pliku PDF znajduje się opracowanie piosenki w postaci śpiewnika AAC. Zachęcamy do prób podążania za tekstem i wskazywania odpowiadających mu symboli PCS.
Przesyłamy również kartę pracy, którą należy wypełnić na podstawie treści wiersza B. Jaczewskiej (w załączeniu).
Życzymy owocnej pracy i dobrej zabawy!
Pozdrawiamy,
Natalia Kozikowska, Monika Turowicz
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
na dobry początek dnia zapraszamy do wykonania zabawy muzyczno-ruchowej „Taniec zygzak – wygibasy”, którą znajdziecie na stronie youtube.com. Następnie przeczytajcie wiersz „Krowa z Chotomowa” i odpowiedzcie sobie na pytania: Co popsuło się krowie w Chotomowie? Co dolegało krowie? W jaki sposób krowa postanowiła zadbać o swoje zdrowie? W załącznikach znajdziecie karty pracy puzzle oraz łączenie dyscyplin sportowych z charakterystycznym przedmiotem. Na koniec zachęcamy Was do wspólnych zabaw paluszkowych, które znajdziecie w załącznikach.
Pozdrawiamy!
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
w tym tygodniu zajmiemy się wdzięcznym tematem „Rodzina”. Każdy znajdzie coś dla siebie, może podejmiecie się trudniejszych zadań? Decyzja należy do was. Na początek proponuję wysłuchanie piosenki, która wyraża to co dzieci czują a czasami nie potrafią wam tego powiedzieć: "Moja mama jest kochana" - Kiki Luna (TUTAJ)
Życzę miłej zabawy
Ewa Markowska
____________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
dzisiaj porozmawiamy o kochanych Tatusiach. Zajmiemy się wspieraniem rozwoju dziecka, wyzwalaniem ekspresji, rozwijaniem sprawności ruchowej.
Dodatkowo podczas zabaw zniwelujemy napięcia nerwowe, wspomożemy poczucie rytmu.
Wyzwalanie radości, pozytywnych emocji we wspólnym uczestniczeniu w zabawach to cel naszych zajęć.
Dziecko odczuje i okaże radość ze wspólnego uczestniczenia w zabawach z rodzicem/rodzicami.
Proszę o zdjęcia i relacje ze wspólnie spędzonego czasu.
Życzę miłego dnia
Ewa Markowska
___________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym zapraszam do zabawy z filmem na którym utrwalamy wygląd, brzmienie i nazewnictwo instrumentów. Uczymy się również piosenki dla Mam, w dniu ich święta.
W ramach relaksu zachęcam do posłuchania najpiękniejszych motywów muzycznych z bajek DIsneya w wersji fortepianowej oraz do zabawy z kartami pracy - zwierzątka (mamy i ich dzieci).
Serdecznie pozdrawiam
Sylwia Domżalska
___________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
w tym tygodniu poznamy różne środki transportu. Rozpoczniemy od wysłuchania piosenki, którą bardzo dobrze znacie i lubicie. Co to za pojazd Was przywita?, wysłuchajcie piosenki! (TUTAJ)
Następnie proponujemy obejrzeć prezentację „ Środki transportu”, dzięki której poznacie rodzaje środków transportu, sposobu ich przemieszczania oraz potrzebnych rzeczy do podróży. Po obejrzeniu prezentacji proponujemy zabawę w rozwiązywanie zagadek ( propozycja w załączeniu poniżej).
Agnieszka Uszczewska, Aleksandra Miluć
___________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
dzisiaj kontynuujemy temat rodziny. Na dziś zaplanowałam wiersz, zabawy z rodzicami oraz doświadczenie z mlekiem. Nauka piosenki zakończy zabawy zaproponowane na dziś.
Pozdrawiam
Ewa Markowska
___________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od zabawy ruchowej, będziemy poruszać się w odpowiednim tempie do słuchanej muzyki oraz naśladować czynności wymienione w piosence:
Po wysłuchaniu zachęcamy do wspólnego powtarzania odgłosów pojazdów oraz wskazywania pojazdów na obrazkach( propozycje w załączeniu poniżej).
Pozdrawiamy
Agnieszka Stępniewska i Aleksandra Miluć.
___________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
dzisiaj kolejna ciekawostka o najważniejszych zachowaniach nawykowych, które warto kształtować u przedszkolaka.
Przedstawiam 8 zachowań nawykowych, które warto kształtować u przedszkolaków.Jeżeli pojawią się dodatkowe pytania, refleksje proszę o kontakt p.dobry-start@wp.pl
Pozdrawiam
Ewa Markowska
___________________________________________________________________________________
Drodzy Rodzice!
Przesyłam Państwu w załącznikach karty pracy oraz propozycje zadań do wykonania z dzieckiem w domu. Dzisiaj proponuję Wam zabawy, rozmowy na temat prezentów jakimi możemy obdarować swoich najbliższych. Znajdziecie również propozycję wykonania pracy plastycznej, zabaw ruchowych oraz wykonanie eksperymentu.
Na zakończenie zapraszam do wspólnej zabawy przy piosence:
Rączki robią klap, klap, klap (piosenka z pokazywaniem)
Pozdrawiam
Ewa Markowska
___________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym zachęcam do wspólnego oglądania tańca, który zaprezentowali przedstawiciele przedszkola i orew na konkurskie tańca w Mikołajkach. Znajdziecie go Państwo na facebooku OREW i NPSDS. Zachęcam również do wspólnego sklejenia fortepianu, który wysłałam w załączniku.
Serdecznie pozdrawiam
Sylwia Domżalska
___________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym zapraszam Wasze Rodziny do obejrzenia spektaklu tanecznego "Przebudzenie wiosny" grupy INSPIRACJA oraz zabaw ruchowo-dźwiękowych z załączonymi kartami pracy. Możecie Państwo te karty wydrukować, ale również możecie stworzyć bazę własnych pomysłów np. wymyślając naprzemiennie zadania dla siebie, bądź rysując własne karty i je potem losując. Zachęcam do wspólnej zabawy.
Serdecznie pozdrawiam.
Sylwia Domżalska
___________________________________________________________________________________
Dzień dobry!
Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od wysłuchania opowiadania „ Wyścigi” (TUTAJ)
Następnie proponujemy zabawę „ Co wydaje taki odgłos?”- zagadki słuchowe (TUTAJ)
Kolejna propozycja jest wykonanie pracy plastycznej, której propozycje znajdują się , w załączeniu poniżej. Na zakończenie proponujemy obejrzenie bajki „ Strażnicy Miasta” (TUTAJ)
Dla chętnych przesyłamy kolorowanki do wyboru.
Pozdrawiamy
Agnieszka Stępniewska, Aleksandra Miluć
___________________________________________________________________________________
Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci - przed nami kolejny tydzień wspólnej nauki i zabawy. W poprzednich tygodniach rozmawialiśmy o rodzinie, przygotowywaliśmy się do Święta Mamy, Taty. Ten tydzień, upłynie nam pod wspólnym tematem – Przyjaciele z różnych stron!
Dzisiaj jest dzień wyjątkowy, bo rozpoczął się czerwiec, a jego pierwszy dzień jest świętem wszystkich DZIECI!!!!!!!!! Zatem wszystkim dzieciom, zarówno tym małym jak i tym dużym, z okazji Dnia Dziecka wszystkie panie z przedszkola życzą uśmiechu od ucha do ucha, wesołej zabawy, jak najwięcej wspaniałych chwil w życiu.
___________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym zapraszam Was do zabawy z piosenkami Majki Jeżowskiej, które znajdują się na Facebooku. Poniżej karty pracy do utworów.
Serdecznie pozdrawiam
Sylwia Domżalska
_________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
dzisiaj rozpoczniemy nasze spotkanie piosenką „Gdy szczęśliwy jesteś” (TUTAJ) Naśladujcie ruchy.
Dalsze działania na temat dzieci z różnych stron świata znajdziecie w załącznikach. Dla młodszych dzieci proponuję Karty pracy z Kolekcji przedszkolaka.
Pozdrawiam serdecznie
Ewa Markowska
__________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszam do zabawy z filmami umieszczonymi na Facebooku OREW i NPSDS. Dzisiaj proponuję utrwalanie gestów systemu językowego makaton z piosenkami o tematyce związanej z kurnikiem oraz przygody i ćwiczenia motoryki małej z żyrafami. W załączniku przesyłam propozycję kart do zabaw.
Serdecznie pozdrawiam
Sylwia Domżalska
__________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
zachęcam do wykonywania zaproponowanych zadań. Mam nadzieję, że są interesujące i chętnie je wykonacie. Z niecierpliwością czekam na nadsyłane przez Was zdjęcia wykonywane podczas domowej pracy. Serdecznie za nie dziękuję.
Dla dzieci, które lubią układać puzzle przesyłam link (TUTAJ)
Pozdrawiam
Ewa Markowska
___________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
w tym tygodniu mówimy o dzieciach ich prawach i obowiązkach, zastanawiamy się co różni, a co łączy dzieci we wszystkich zakątkach świata.
Pozdrawiam
Ewa Markowska
___________________________________________________________________________________
Witam Drodzy Rodzice
Czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, można wykorzystać w warunkach domowych na większe usamodzielnienie. Sytuacja epidemiczna niejako obliguje nas, aby zachęcać dzieci do utrzymania higieny osobistej ze względów bezpieczeństwa, ale również do tego, aby zachować czystość i porządek w swoim kąciku (pokoju). Jest to dogodny moment, aby wdrażać dzieci do przygotowania prostych posiłków razem z rodzicami, wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem, przygotowaniem do snu. W tych ostatnich czynnościach, z powodu pośpiechu, dzieci są zazwyczaj wyręczane. Pobyt w domu daje możliwość częstych rozmów z dziećmi na różne tematy, a tym samym wzbogacania ich słownictwa. Ważne jest także znalezienie czasu na czytanie dzieciom i z dziećmi. Aby urozmaicić zajęcia, można skorzystać z edukacyjnych programów telewizyjnych. Inne zajęcia o charakterze edukacyjnym to m.in. zabawy przy wspólnym stole: gry planszowe, czy zabawy i gry zręcznościowe. Należy pamiętać, że podstawową formą aktywności dzieci w wieku przedszkolnym jest zabawa.
Dziś zapraszam do zabawy z emocjami.
Dodatkowo przesyłam link do bajek dla dzieci w różnym wieku. Audiobooki z wartościowymi bajkami
Życzę miłego i pogodnego dnia
Ewa Markowska
Dodatkowo przesyłam propozycję dwóch eksperymentów do wykonania z dziećmi
https://www.mamawdomu.pl/2014/09/kolorowy-deszcz-eksperyment.html - Kolorowy deszcz lub Magiczna piana. Jak zrobić magiczną pianę? | Nauka Jest Fajna! #eksperyment
___________________________________________________________________________________
Dzień dobry
Rodzice pamiętajcie, żedziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno się także umożliwić dziecku zaspokajanie potrzeb aktywności fizycznej, np. poprzez wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych, zabaw ruchowych.
Dziś tematem rozmowy będzie ”tolerancja”. Uczmy swoje dzieci od małego szacunku, pomagania sobie nawzajem, przyjaźni, miłości.
Pogodnego dnia
Ewa Markowska
___________________________________________________________________________________
Dzień dobry.
Zaczynamy w tym tygodniu temat "Nie jestem sam, wielu kolegów mam".
Przypominam również o tym że dziecko w domu, tak jak w przedszkolu może bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Pamiętajcie także o zaspokajaniu potrzeb aktywności fizycznej np. spacery plac zabaw, zabawy ruchowe w domu. Obecny czas dzięki waszym staraniom może zaprocentuje w przyszłości bliższym kontaktem dziecka z rodzicami, ale również rodzica z nauczycielem. Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby ten czas nie był czasem straconym.
Przesyłam dodatkowe karty pracy dla chętnych dzieci oraz piosenkę pt. Rodzinna wyprawa.
Miłego dnia.
Ewa Markowska
___________________________________________________________________________________
Witam przesyłam linki, przy którym będziecie Państwo świetnie bawić się ze swoimi pociechami.
Link do zajęć: https://www.youtube.com/watch?v=Rrw2mavwic8 - Zabawy taneczne w domu - Szkoła Tańca PASJA Kraków
Ewa Markowska
___________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo, w dniu dzisiejszym zapraszam do zabawy z kartami pracy - Jaki dźwięk wydaje... ? Zachęcam również do odwiedzenia Facebooka i zabawy z filmami. Serdecznie pozdrawiam Sylwia Domżalska
___________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
poniżej opis zajęć i aktywności proponowanych na dziś.
Pozdrawiamy serdecznie!
___________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym zapraszam do zabawy z filmami na Facebooku i kartami pracy, które mogą stać się pretekstem do szerszej rozmowy o emocjach.
Serdecznie pozdrawiam,
Sylwia Domżalska
___________________________________________________________________________________
Drodzy Rodzice, zamieszczam propozycje zabaw dla dzieci zgodnych z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zapraszam również do skorzystania z kart pracy, które bawią i uczą.
Ewa Markowska
___________________________________________________________________________________
Drodzy Rodzice,
mam propozycję karty pracy na dziś. Zapraszam dziś do zabawy z doskonaleniem umiejętności liczenia, łączenia
w pary, ustalenia kto jest wyższy a kto niższy oraz ćwiczeń grafomotorycznych. Karty zaczerpnięte z © PWN Wydawnictwo Szkolne
Pozdrawiam serdecznie
Ewa Markowska
___________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
w dniu dzisiejszym zapraszam do zabawy z filmami na Facebooku oraz dalsza praca z kartami pracy - emocje. Serdecznie
pozdrawiam
Sylwia Domżalska
__________________________________________________________________________________
Dzień dobr,
mam nadzieję, że Wasze nastroje są dobre i udało się Wam skorzystać z pięknej pogody.
Przed nami kolejny dzień zdalnej nauki, przygotowałam dla Was zabawy ruchowe dodałam link do nauki cyferek oraz rodzinne zadania do wspólnego wykonania.
Miłego dnia
Ewa Markowska
__________________________________________________________________________________
AKTUALNE
projekt: artformat.pl wykonanie, system CMS: virtualmedia.pl
Przedszkole specjalne Dobry Start w Olsztynie. Zaopiekujemy się Twoim dzieckiem i zapewnimy mu rozwój w domowej atmosferze jednocześnie zapewniając profesjonalną kadrę opiekuńczą. Zapraszamy do korzystania z usług przedszkola.