W Ośrodku prowadzona jest terapia dzieci Metodą Tomatisa. Metoda ta jest wykorzystywana dla uczniów, którzy mają zaburzenia mowy, koncentracji uwagi, emocji, trudności z czytaniem i pisaniem, z koordynacją ruchową, z nadaktywnością oraz nadwrażliwością słuchową.
Diagnoza przed terapią przeprowadzana jest na podstawie obserwacji, wywiadu z rodzicami i nauczycielami oraz oceny audio-psycho-fonologicznej (między innymi test uwagi i lateralizacji słuchowej). Wykonuje się ją przed pierwszą sesją i po każdej kolejnej. Ocena ta pozwala na opracowanie indywidualnego programu dla każdego ucznia.
Terapiaprowadzona jest w formie indywidualnych 60 - minutowych spotkań z uczniem, w czasie których słucha on odpowiednio przygotowanego materiału dźwiękowego przez specjalne słuchawki, w których dźwięk podawany jest drogą powietrzną oraz kostną.
Program stymulacji obejmuje 60 seansów dla każdego ucznia, przeprowadzanych w trzech sesjach oddzielonych od siebie kilkutygodniowymi przerwami. Pierwsza sesja obejmuje tzw. pasywną fazę terapii, w czasie której stosuje się muzykę gregoriańską i muzykę Mozarta filtrowaną w odpowiedni sposób. Na dalszych etapach terapii wymagany jest aktywny udział ucznia np. czytanie, powtarzanie tekstu. Są to sesje koncentrujące się na pracy z mikrofonem tak, aby uczeń miał możliwość słuchania własnego głosu.
projekt: artformat.pl wykonanie, system CMS: virtualmedia.pl Odwiedziło nas: gości.