W grupie rewalidacyjno-wychowawczej często odbywają się zajęcia ze stymulacji wielozmysłowej. Podopieczni najbardziej preferują stymulację smakową i węchową, gdyż wtedy określają swoje preferencje smakowe. Wspólne robienie zajęć na miarę ich możliwości daje wielką radość i satysfakcję z przygotowanych potraw.
STYMULACJA SMAKOWA I WĘCHOWA
Polega na podawaniu i rozsmarowywaniu na dłoni różnych substancji zapachowych, jak olejki eteryczne, kropelki, zioła, przyprawy. Podopieczny spożywa cukierki o różnych smakach np.: miętowym, czekoladowym, malinowym, lizaki oraz artykuły spożywcze o przeciwnych smakach np. dżem-musztarda, ogórek-miód, sól-cukier itp.
Celem stymulacji jest uczenie rozróżniania zapachów, przyjemnych i nieprzyjemnych. Uczenie podopiecznego wrażliwości smakowej- dawanie różnych rzeczy, substancji do smakowania, rozróżnianie pokarmów słodkich, gorzkich, kwaśnych, pikantnych itp.
projekt: artformat.pl wykonanie, system CMS: virtualmedia.pl Odwiedziło nas: gości.