MATERIAŁY DYDAKTYCZNE
Materiały dydaktyczne zamieszczane od góry do dołu, w kolejności chronologicznej
- zaczynając od zamieszczanych na stronie najwcześniej (najstarszych)
(zbiór materiałów dydaktycznych powstałych w ramach projektu "Przedszkole przyszłości",to propozycje zadań i ćwiczeń dla dzieci z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Zadania kształtują umiejętności grafomotoryczne, podnoszą koncentrację uwagi, rozwijają wyobraźnię przestrzenną oraz percepcję wzrokową oraz słuchową).
____________________________________________________________________________________________
Szanowni Rodzice,
kalendarzowa wiosna przywitała nas piękną, słoneczną pogodą, dlatego w tym tygodniu proponuję, by wspólnie z dziećmi przypomnieć sobie o jej najważniejszych zwiastunach. Zachęcam do obejrzenia dwóch krótkich filmów edukacyjnych:
W załącznikach znajdują się również prezentacje multimedialne z opracowaniem PCS dwóch piosenek o wiośnie oraz tematyczne karty pracy rozwijające percepcję wzrokową, motorykę małą oraz sprawność grafomotoryczną.
____________________________________________________________________________________________
Szanowni Rodzice,w załączeniach przesyłamy propozycje kart pracy (o zróżnicowanym poziomie trudności) wspomagające rozwój motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, percepcji wzrokowej oraz umiejętności grafomotorycznych. Zamieszczamy również propozycje zabaw paluszkowych i masażyków relaksacyjnych.
Życzymy owocnej pracy i udanej zabawy!
____________________________________________________________________________________________
Dzień dobry!
Przesyłamy Państwu kolejne materiały do pracy z dziećmi w domu. Dzisiaj proponujemy przeczytać dzieciom wiersz J. Brzechwy "Wiosenne porządki". Może i Wy posprzątacie dzisiaj w domku? Piosenka Majki Jeżowskiej z pewnością umili Wam czas podczas wiosennych porządków. Podajemy również linki stron do wykonania domowej hodowli szczypiorku lub fasoli. Możecie również pobawić się w detektywów i odszukać w domu przedmioty w kolorze zielonym. Jeśli dziecko potrafi - policzcie przedmioty razem i spróbujcie pogrupować wg kategorii. W załącznikach jest portret Pani Wiosny, który można pomalować lub wykleić i inne propozycje kart pracy.
Linki do stron www:
Materiały dydaktyczne:
____________________________________________________________________________________________
Drodzy Rodzice!
Przesyłam Państwu w załącznikach karty pracy oraz propozycje zadań do wykonania z dzieckiem w domu. Pierwszą propozycją jest wykonanie razem z dzieckiem własnej hodowli roślinki na parapecie( wybór rośliny do posadzenia zostawiam Państwu). Jednocześnie proponuję dla swojej roślinki wykonać własną doniczkę, której przykład mogą Państwo zobaczyć w załączniku. Podczas zakładania hodowli proszę dać możliwość dziecku wykonać ją samodzielnie!(zabawa z ziemią jest bardzo przyjemna!). Kolejną propozycją jest zorganizowanie miejsca do wykonania zabaw ruchowych (ruch to zdrowie!). Zabawy znajdą Państwo w załączniku.
Po ciężkich zabawach ruchowych proponuję zabawę „ Bul, Bul”- nalewamy do miski wodę oraz dodajemy odrobinę mydła, bierzemy słomki do napojów i dmuchamy mocno w wodę . Proszę nalać wodę dla siebie i dziecka i zrobić wyścigi,która piana pierwsza wydostanie się z miski ten wygrywa!(Powodzenia!). Na zakończenie proszę wykonać zaproponowane karty pracy w miarę możliwości, obejrzeć obrazy zwiastujące Wiosnę oraz wspólnie pośpiewać i potańczyć przy piosence ( Maszeruje Wiosna).
Link do piosenki:
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
na progu nowego tygodnia przypomnimy sobie zawód ogrodnika i najważniejsze atrybuty jego pracy. Proponujemy, by zabawę rozpocząć od obserwacji i pielęgnacji założonych w zeszłym tygodniu domowych hodowli roślin. Czy już zakiełkowały? A może trzeba je podlać?
Życzymy owocnej pracy i radosnej zabawy!
___________________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
Zapraszamy do zapoznania się z propozycjami zadań dotyczących tematyki wiosennych porządków. Instrukcje zawarte są w dołączonych plikach.
Życzymy owocnej pracy!
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
Drodzy Rodzice,
w dalszym ciągu zachęcamy do wypełniania naszych propozycji kart pracy, a tym samym wspomagania rozwoju percepcji wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Wasza praca z dzieckiem może stać się również dobrym ćwiczeniem na wskazywanie: za pomocą wyszukiwania i wskazywania paluszkiem (bądź całą dłonią) na ilustracjach/w kartach pracy nazwanych lub opisanych przez Was postaci/przedmiotów/czynności. Odwracając sytuację popracujecie przede wszystkim nad mową czynną i wzbogacaniem zasobu słownictwa dzieci: pokazując określony obrazek i prosząc, by to dziecko spróbowało nazwać, bądź opisać przedstawioną postać/przedmiot/czynność oraz wymienić określone cechy. Zachęcamy do wspólnej, wychodzącej poza schemat zabawy :). W załączonych materiałach znajduje się również wiersz, pozostający w temacie świątecznym, oraz zadanie utrwalające orientację na płaszczyźnie.
___________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
wielkimi krokami zbliżamy się do Świąt Wielkanocnych. Mamy nadzieję, że wśród licznych przygotowań znajdzie się także chwila na skorzystanie z naszych propozycji prac i zabaw z dzieckiem w domu. W załączeniu zawarte zostały tematyczne karty pracy rozwijające percepcję wzrokową, sprawność manualną oraz umiejętność dopasowywania (również ze względu na dwie cechy). Zachęcamy do stworzenia wizerunków zajączków wielkanocnych z odcisku dłoni (wzór na dołączonej ilustracji). Zabawę plastyczną niech umili piosenka: „Zając”
Życzymy zarówno owocnej pracy, jak i radosnych przygotowań do Świąt Wielkanocnych!
____________________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
w załącznikach przesyłamy Państwu dzisiejsze propozycje zadań. Proponujemy stworzenie pracy plastycznej (pisanki) metodą stemplowania. Wykorzystujemy do tego klamerkę do bielizny oraz pompon/kulkę z gazety lub papieru (wzór w załączeniu). Pracę umili piosenka: „Hopla, hopla" Śpiewające Brzdące. Zachęcamy do odsłuchania audiobooku „Chata w lesie” na kanale „Bajkowisko" (https://www.youtube.com/watch?v=K7F0TrTVuRY). W załączniku dostępne są również teksty zabaw paluszkowych, które nie tylko niosą ze sobą wiele pozytywnych odczuć, ale pogłębiają więź emocjonalną, uczą podstaw komunikowania się oraz pomagają się zrelaksować i skoncentrować na konkretnej czynności. Zachęcamy także do skorzystania z przepisów na masy plastyczne.
Życzymy Wam udanego dnia!
____________________________________________________________________________________________
Dzień dobry
Mam nadzieję, że przed samymi Świętami znajdziecie Państwo czas i skorzystacie z Naszych propozycji zadań, które znajdują się w załączonych materiałach. Wszystkie zachowane są w tematyce Wielkanocnej, więc może pozwoli to dodatkowo umocnić przedświąteczną atmosferę. Na początku jako ćwiczenia motoryki dużej i percepcji słuchowej proponujemy piosenkę "Wełniany baranek" do przesłuchania i zainscenizowania, tekst i muzykę znajdziecie Państwo w załącznikach ."Bajeczka Wielkanocna"- pozwoli przypomnieć niektóre symbole wielkanocne, rozwijać uwagę i koncentrację. Praca plastyczna "Baranek"- wypełnienie konturu baranka metodą stemplową z wykorzystaniem rolki po papierze toaletowym i czarnej farby, będzie dobrym ćwiczeniem na motorykę małą , a na koniec zabawa z prawami fizyki wystarczy jajko i plastikowa butelka. Dobrej zabawy.
Korzystając z okazji chciałam życzyć Państwu radosnych, spokojnych i przede wszystkim zdrowych Świąt Wielkanocnych.
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
Wracamy po Świętach, dzień dobry!
W nowym tygodniu rozpoczynamy temat „Na wiosennej łące”. Dzisiaj przyjrzymy się motylom. Proponujemy rozpocząć od obejrzenia krótkiej bajki przedstawiającej przemianę gąsienicy w pięknego motyla - bajka pt.: „Motyl”
Po chwili relaksu, zapraszamy do zabawy zręcznościowej. Należy przygotować: łapkę na muchy, taśmę klejącą (dwustronną) oraz szablony kilku kwiatków i motyla. W załączeniu znajdują się ilustracje gotowe do druku – wersja czarno-biała idealna do pokolorowania (zachęcamy również do samodzielnego rysowania). Do łapki należy przykleić obrazek przedstawiający motyla, natomiast od spodu – dwustronną taśmę. Kwiatki rozkładamy na stole/podłodze, a zadaniem dziecka jest złapanie ich za pomocą łapki na muchy. Trudniejsza wersja zabawy zakłada rozmieszczenie kwiatów na większej powierzchni.
Zapraszamy również do wykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem: chusteczki higienicznej, klamerki do bielizny i drucika kreatywnego. Skrzydła motyla, czyli chusteczkę, można ozdobić delikatnie rozcierając wiórki z temperowanych kredek lub przyklejając drobne elementy z kolorowego papieru/pianki kreatywnej, itp. W załączeniu znajduje się zdjęcie gotowego motyla. Pracę może umilić piosenka pt.: „Przyjaciel motyl”
Chętnych zapraszamy do wypełnienia kart pracy oraz zabaw paluszkowych.
Pięknego dnia!
Dzisiaj przyjrzymy się pszczołom, kolejnym owadom, które możemy spotkać na wiosennej łące.
By dowiedzieć się, gdzie mieszkają,jak żyją i pracują, zapraszamy do wspólnego obejrzenia filmu pt.: „Z kamerą u pszczół”
Po seansie zapraszamy do wykonania pracy plastycznej (w załączeniu znajduje się kilka inspiracji). Wykonanie zadania umili jedna z ulubionych piosenek przedszkolaków: „Pszczółka Maja - Taniec Mai”
Zachęcamy dzieci do przypomnienia i odtworzenia układu tanecznego prezentowanego przez bohaterkę teledysku.
W załączeniu znajdują się również: gra memory oraz kilka propozycji kart pracy usprawniających motorykę małą, kształtujących pamięć i zdolność skupienia uwagi.
Mamy nadzieję, że nasze przedszkolaki wykonują zadania domowe równie pracowicie jak pszczoły. Zapraszamy do dzielenia się rezultatami swoich działań w postaci fotorelacji.
Życzymy miłego dnia!
____________________________________________________________________________________________
Labirynt oraz odgłosy zwierząt - karty pracy
____________________________________________________________________________________________
Zalecenia dla rodziców: jak spędzić czas z dzieckiem, jednocześnie wspierając jego rozwój.
____________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
w związku ze zbliżającymi się obchodami Święta Konstytucji 3 maja, rozpoczynamy tygodniową lekcję patriotyzmu. Zachęcamy do obejrzenia filmu edukacyjnego pt.: „Polskie symbole narodowe – Polak mały”, utrwalającego wiedzę na temat symboli narodowych:
W załączeniu znajduje się karta pracy przedstawiająca symboliczną mapę kraju w postaci puzzli. Zadaniem dziecka jest wycięcie elementów po linii, a następnie przyklejenie ich w odpowiednich miejscach na zasadzie dopasowywania. Proponujemy pracę plastyczną – zamalowywanie konturu mapy Polski z wykorzystaniem metody stemplowania gąbką (wzór kolorystyczny oraz szablon mapy na dołączonych ilustracjach). Zachęcamy, by wykorzystać kontur Polski do ćwiczenia manualnego (obrysowywanie palcem po śladzie).
Życzymy miłego dnia i owocnej pracy!
____________________________________________________________________________________________
Dzień dobry,
dziś przypomnimy sobie pierwszy z symboli narodowych – godło Polski. Zachęcamy do obejrzenia, wraz z dzieckiem, ilustracji przedstawiającej Orła Białego oraz wskazania charakterystycznych elementów godła (biały orzeł w złotej koronie na czerwonym tle).
Niech to zadanie stanie się inspiracją do wykonania pracy plastycznej z wykorzystaniem rolek po papierze, odcisków dłoni i stóp (pomysły znajdują się na załączonych ilustracjach). Pracę twórczą umili dobrze znana dzieciom piosenka – „Jesteśmy Polką i Polakiem”
Przesyłamy również tematyczną kartę pracy, w której zadaniem jest połączenie w pary symboli PCS przedstawiających kontur Polski, godło i flagę.
Życzymy owocnej pracy i udanej zabawy!
Pozdrawiamy,
Natalia Kozikowska, Monika Turowicz
____________________________________________________________________________________________
Ostatni temat z programu W porannym kręgu.
____________________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
zapraszam dzisiaj do zabawy z trzema filmami. Każdy z nich porusza inną tematykę. W OREW znajdziecie Państwo dwa zawierające:
W przedszkolu znajduje się natomiast film z tańcami ludowymi, którymi chciałabym nawiązać do tygodnia, w którym dominuje tematyka patriotyzmu.
Zachęcam również do posłuchania piosenek polecanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej:
Polecam również film przygotowany przez Instytut Pamięci Narodowej o polskich symbolach narodowych
Serdecznie pozdrawiam,
Sylwia Domżalska
____________________________________________________________________________________________
Szanowni Państwo,
dzisiaj zachęcam do posłuchania dwóch utworów wzbogacony o zapis symbolami PCS.
Pierwszy szczególnie związany jest ze Świętem Uchwalenia Konstytucji Trzeciego Maja
Dodaję również Kodeks Młodych Patriotów PCS oraz filmik:
W załączniku karty pracy dla chętnych. Zapraszam do wspólnego muzykowania na stronie internetowej i facebooku placówek, gdzie znajdziecie Państwo "Domową piosenkę" i "Cukierki, cukierki".
Serdecznie pozdrawiam, Sylwia Domżalska
____________________________________________________________________________________________
projekt: artformat.pl wykonanie, system CMS: virtualmedia.pl Odwiedziło nas: gości.