WWR - Zajęcia psychologiczne

  1. Materiały dydaktyczne - karta pracy

Instrukcja do karty: Ćwiczenie polega na odczytaniu przez rodzica słów znajdujących się pod obrazkiem. Zadaniem dziecka jest podanie pierwszej litery słowa i znalezienie go na obrazku. Dziecko powinno też  określić pola, w których znajdują się poszczególne obiekty i zapisać je na kartce (karcie pracy lub na czystej kartce). Zadanie można wykonać na wydrukowanej karcie, albo przed ekranem.

____________________________________________________________________________________________

  1. Materiały dydaktyczne 
  2. Materiały dydaktyczne

____________________________________________________________________________________________

Proponujemy ćwiczenie rozwijające kompetencje emocjonalne. W chmurkach po lewej stronie znajdują się opisy emocji, po prawej zaś ich nazwy i ilustrujące je zdjęcia. Zadaniem dziecka jest dopasowanie emocji do odpowiedniego opisu. Można to zrobić łącząc chmurki za pomocą kredek lub zamalowując je tym samym kolorem. Można również wyciąć wszystkie chmurki i łączyć je w formie rozsypanki. Na pewno potrzebna będzie pomoc kogoś dorosłego w przeczytaniu opisów, jednak z rozpoznaniem emocji dzieci powinny sobie świetnie poradzić. W przypadku trudności można podać inne przykłady sytuacji, kiedy dane uczucie się pojawia lub zaprezentować je przy pomocy mimiki czy mowy ciała, co może być przy okazji świetną zabawą :)

  1. Materiały dydaktyczne - karta pracy "Emocje"
  2. Materiały dydaktyczne - zalecenia dla rodziców

____________________________________________________________________________________________

  1. Materiały dydaktyczne - Istrukcja zadania "Różnicowanie obrazków"
  2. Materiały dydaktyczne - Różnicowanie słów
  3. Materiały dydaktyczne - cyfra 5
  4. Materiały dydaktyczne - cyfra 5

__________________________________________________________________________________________

  1. Materiały dydaktyczne - kształtowanie znajomości przyimków oraz orientacji w przestrzeni
  2. Materiały dydaktyczne - Papierowe pióra DIY
  3. Materiały dydaktyczne - karta pracy
  4. Ćwiczenie kształtujące inteligencję emocjonalną oraz myślenie przyczynowo-skutkowe

_________________________________________________________________________________________

Załączoną kartę pracy można wydrukować, wyciąć i następnie ułożyć obrazki w takiej kolejności, by tworzyły historię. Dziecko powinno również opowiedzieć, co dzieje się na poszczególnych obrazkach. Zadanie to można również wykonać pod linkami:

 

  1. Karta pracy - Historie przyczynowo-skutkowe

_________________________________________________________________________________________

  1. Zabawy stymulujące rózwój
  2. Rozwijanie zdolności rozróżniania i znajomości kolorów

_________________________________________________________________________________________

Karta Dobre myśli o sobie:  Zadanie polega odczytaniu przez Rodzica zdań zapisanych w serduszkach i pokolorowaniu przez dziecko tych, które mówią o nim. Jedno serce jest puste - to miejsce na własną dobrą myśl. Karty pracy można przerysować na kartkę lub wykonać przed ekranem. Dziecko może podać przykłady pasujące do poszczególnych cech. 


Karta Lubię w sobie: Zadaniem dziecka jest narysowanie w gwiazdkach tego, co w sobie lubi. Może to być wszystko, co przyjdzie mu do głowy np. cechy charakteru, wyglądu, umiejętności, które posiada. Karty pracy można przerysować na kartkę lub wykonać przed ekranem.

  1. Karta pracy - Dobre myśli o sobie
  2. Karta pracy - Lubię w sobie

_________________________________________________________________________________________

Szanowni Państwo,

w związku z tym, iż dalej zostajemy w domu, w załączeniu przesyłam kolejne propozycje zadań. Również te będą okazją do rozmowy z dzieckiem na temat określonych sytuacji społecznych. Życzę owocnej pracy.
_________________________________________________________________________________________

Dzień dobry,

zadanie polega na narysowaniu obok dziecka przedstawionego na karcie pracy kilka przyczyn danej emocji. Jest to dobra okazja by porozmawiać o tym, że u różnych osób pojawiają się  różne emocje w odpowiedzi na różne  sytuacje - na przykład jedna osoba widząc pająka może poczuć lęk (gdy boi się pająków)  a inna radość (jeśli interesuje się pająkami). 

Zadanie to można wykonać przed ekranem, rysując na kartce. 

  1. Karta pracy

_________________________________________________________________________________________

Dzień dobry

Zadanie polega na ułożeniu zapałek lub patyczków wg wzorów. Ćwiczenie należy wykonać pod kontrolą Rodzica.

  1. Karta pracy

_________________________________________________________________________________________

Dzień dobry,

Kolejne propozycje zadań:

  1. Karta pracy
  2. Karta pracy - Zabawa plastyczna na szybie

_________________________________________________________________________________________

Dzień dobry,

Kolejne propozycje zadań:

  1. Karta pracy 
  2. Karta pracy 
  3. Karta pracy 
  4. Karta pracy
  5. Karta pracy - ćwiczenia kształtujące myślenie przyczynowo-skutkowe

_________________________________________________________________________________________

Dzień dobry,

Kolejne propozycje zadań:

  1. Karta pracy 
  2. Karta pracy 
  3. Karta pracy

_________________________________________________________________________________________

 

projekt: artformat.pl wykonanie, system CMS: virtualmedia.pl     Odwiedziło nas: gości.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu w Twojej przeglądarce. X